ΠΡΟΣ :

  • ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, κ . ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ
  • ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, κ. ΝΙΚΟΛΑΟ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗ
  • ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, κ. ΚΥΡΙΑΚΟ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ
  • ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΕΚΟΜΕ)
  • ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Ο τοπικός τύπος πρόσφατα υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την είδηση της επερχόμενης έναρξης στη Θεσσαλονίκη των γυρισμάτων της ταινίας «Barracunda» με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας. Για την κινηματογραφική κοινότητα, όμως, το τοπίο δεν είναι τόσο ειδυλλιακό ούτε όμως και αναπτυξιακό.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην παραγωγή της ταινίας θα εργαστούν ελάχιστοι επαγγελματίες από τη χώρα μας, αφού όλες οι θέσεις εξειδικευμένου  προσωπικού  έχουν στελεχωθεί με εργαζόμενους από γειτονικές χώρες, με αμοιβή αρκετά κατώτερη από την αμοιβή των αντίστοιχων εργαζομένων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η παραγωγή, δηλαδή, επιχειρεί να «σπάσει» την αγορά. Ταυτόχρονα θα δικαιούται να έχει μία γενναία χρηματοδότηση από το ΕΚΟΜΕ μέσω του cash rebate, της τάξεως των 4 από τα συνολικά 20 εκατομμύρια που διαφημίζεται ότι είναι ο προϋπολογισμός της ταινίας.

Ως ομοσπονδία, μαζί με σύσσωμο τον κινηματογραφικό χώρο, είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει για  τις  επίμαχες τροποποιήσεις άρθρων, του νόμου 4487/17 για το cash rebate του ΕΚΟΜΕ που από αναπτυξιακό εργαλείο το μετατρέπει, φωτογραφικά μάλιστα, σε ένα μέσο εκροής κρατικών χρηματοδοτήσεων προς το εξωτερικό σε ταινίες που λειτουργούν ως όχημα για την συρρίκνωσης των εργασιακών σχέσεων, των μισθών, των συνθηκών εργασίας, υγείας και ασφάλειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι  αυτό συμβαίνει την ίδια στιγμή που το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου  απαξιώνεται με την μηδαμινή χρηματοδότηση των 3,6  εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο.

Αυτονόητα καλωσορίζουμε τις ξένες παραγωγές, αλλά όταν αυτό γίνεται με σεβασμό στις εργασιακές συνθήκες της χώρας μας και το δημόσιο συμφέρον. Η χώρα μας εκτός από πλούσια σε φυσικό κάλλος και αρχαιότητες, διαθέτει ανθρώπους με μεγάλη επαγγελματική αναγνώριση παγκοσμίως, σε όλους τους τομείς παραγωγής μίας ταινίας. Ειδικά στην συγκεκριμένη συγκυρία, που ο κλάδος μας είναι πληγωμένος από το μακροχρόνιο lockdown, θεωρούμε αδιανόητο όχι μόνο να μην δημιουργείται επαρκές πλαίσιο ώστε να εργαστούν σε μια τέτοια παραγωγή εργαζόμενοι με μόνιμη έδρα την Ελλάδα, αλλά η κυβέρνηση να καταστρέφει και το ήδη υπάρχον.

Να σημειώσουμε εδώ ότι ούτε ως διαφήμιση για την χώρα μας θα λειτουργήσει η ταινία, αφού η πανέμορφη Θεσσαλονίκη θα «μεταμφιεστεί» ώστε να μοιάζει με το… Μαϊάμι! Δηλαδή θα πληρώσουμε με κρατικό χρήμα μία ταινία που ούτε προσωπικό από την χώρα μας θα χρησιμοποιήσει, ούτε θα διαφημίσει την χώρα στο εξωτερικό. Για μας αυτό δεν είναι ανάπτυξη πολιτισμένης χώρας, αλλά πλιάτσικο αποικιοκρατικής λογικής. Η χώρα μας διαθέτει μία πληθώρα επαρκέστατου τεχνικού και καλλιτεχνικού προσωπικού. Μία ταινία αυτής της εμβέλειας δεν θα έπρεπε να στρέφεται σε αγορές με χαμηλότερα μεροκάματα για να γλυτώσει χρήματα που αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνολικού της προϋπολογισμού.

Από τη μεριά μας έχουμε ζητήσει ήδη να εκπονηθεί ένα σχέδιο ελέγχων από το σώμα επιθεώρησης εργασίας, τήρησης όσων δικαιωμάτων των εργαζομένων έχουν απομείνει. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποδείξουμε ότι αυτός ο τόπος, η πατρίδα μας εκτός από όμορφο ντεκόρ, είναι μία χώρα που κατοικείται από ανθρώπους εργατικούς, φιλόξενους δημοκρατικούς και, κυρίως, επαγγελματίες. Δεσμευόμαστε να αναδείξουμε ενδεχόμενα φαινόμενα καταπάτησης της εργατικής νομοθεσίας ή τον κανόνων υγείας και ασφάλειας, καθώς και οποιαδήποτε προσπάθεια συγκάλυψης ενδεχόμενων παραλείψεων.

Ταυτόχρονα επαναφέρουμε την πάγια διεκδίκηση των εργαζομένων στο Θέαμα Ακρόαμα που είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις. Ο μόνος τρόπος για να κατοχυρωθούν εργασιακά δικαιώματα και κανόνες υγείας και ασφάλειας είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις και για αυτές αγωνιζόμαστε.